منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

انتخاب منبع انبساط

ع انبساط ، تانکر انبساط و واژه هایی از این دست به مخزنی اطلاق می شود که بسته به نوع آن، در سیستم های گرمایشی موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. مخازن انبساط به طور کلی به دو نوع منبع انبساط بسته و منبع انبساط باز تقسیم می شوند.

همه آنچیزی که از مخازن انبساط نیاز است بدانید


انواع مخزن انبساط


1- منبع انبساط باز
منبع انبساط معمولی
منبع انبساط عایق دار


2- منبع انبساط بسته (منبع تحت فشار)


منبع انبساط باز – منبع انبساط بسته

 

 

تفاوت ها :


در مخازن انبساط بسته یا منبع تحت فشار که معمولاً در داخل موتور خانه ها و اتاق تاسیسات نصب می شوند هیچگونه دربی تعبیه نشده و قسمتی از آن حاوی هوای فشرده و قسمت دیگر حاوی آب می باشد. همچنین این مخازن با هوای آزاد هیچگونه ارتباطی ندارند و فشار سیستم توسط مکانسیم های همچون تیوپ های هوا و یا گازهای بی اثر تامین می شود و جنس بدنه آنها نیز عمدتاً فلزی است.

هدف اصلی از نصب منبع انبساط بسته یا همان مخزن تحت فشار صرفه جویی در انرژی و کاهش استهلاک پمپ آب می باشد. زیرا به دلیل آبی که درون منبع تحت فشار ذخیره می شود دیگر نیازی نیست تا هر بارکه شیر آب در داخل ساختمان باز و بسته شد، پمپ آب روشن و خاموش شود در نتیجه عمر پمپ بیشتر خواهد شد.

 

 جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com 

 

 

در سوی دیگر منبع انبساط باز ( منبع انبساط باز ) قرار دارد که با جمع آوری و ذخیره حجم اضافی ناشی از انبساط حجمی آب، که بر اثر گرما بوجود آمده است، فشار لازم برای بالا رفتن آب در لوله‌های سیستم های گرمایشی موتورخانه را یکسان می کند.

منبع انبساط باز با هوای آزاد در ارتباط می باشد و فشار هوای بیرون بر روی سطح آب اعمال می شود. برای جلو گیری از سرریز آب و تنظیم فشار سیستم، منبع انبساط باز عموما بر روی پشت بام نصب می گردد. جنس این مخازن می تواند فلزی یا پلاستیکی ( پلی اتیلن ) باشد.

منبع انبساط بسته نسبت به منبع انبساط باز نیازمند رسیدگی و بازدید های مکرر بیشتری می باشد و ضریب اطمینان آن نیز کمتر است .

مخازن انبساط باز جدا از اینکه در حجم های مختلفی در بازار موجود هستند از لحاظ جنس مواد مورد استفاده در تولید آنها نیز متفاوت هستند. دو دسته متداول منابع انبساط باز، منبع انبساط باز پلی اتیلن و منبع انبساط باز فلزی ورق گالوانیزه می باشد.

 

منبع انبساط باز عایق دار

 

یکی از مشکلات مخازن انبساط باز، اتلاف انرژی در آنها است. برای حل این مشکل و کاهش هزینه های مصرف انرژی مخازن انبساط عایق دار تولید شده اند. مخازن انبساط عایق دار به دو مدل مخازن انبساط دو لایه فوم دار پلی اتیلن و مخازن انبساط فلزی ( ورق گالوانیزه ) عایق دار تقسیم می شوند. که در ادامه هر یک از آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

 جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی