منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

 

یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین وسایل توزیع کننده حرارت رادیاتورها هستند که برای انتقال و توزیع حرارت به محیط مورد استفاده قرار میگیرند . روش انتقال حرارت در رادیاتورها به صورت همرفت (جابه جایی) و تابشی میباشد .

رادیاتورها انواع گوناگونی دارند و بر حسب شکل و ظاهر آنها و جنس متریال ساخته شده به انواع گوناگونی تقسیم بندی میشوند .

از نظر جنس به انواع رادیاتور آلومینیمی ، رادیاتور فولادی ، رادیاتور چدنی ، رادیاتور مسی و رادیاتور استیل و از نظر شکل ظاهری و ساختار به رادیاتور پره ای ، رادیاتور پنلی ، رادیاتور قرنیزی ، رادیاتور لوله ای و حوله خشک کن تقسیم بندی میشوند .

برای انتخاب رادیاتور مناسب بهتر است ابتدا شناخت مختصری از رادیاتور ها داشته و نسبت به مزایا و معایب هر کدام اشراف پیدا کرد . در این نوشتار به معرفی مختصر انواع رادیاتور و راهنمای انتخاب و خرید رادیاتور مناسب پرداخته میشود.

 

رادیاتورهای آلومینیمی


رادیاتورهای آلومینیمی عمدتا به صورت پره ای و به صورت بلوک های متشکل از چند پره تولید میشود . هر بلوک میتواند تعداد 3 ، 5 ، 7 یا 10 پره باشد که با اتصال بلوک ها به یکدیگر میتوان به تعداد پره مناسب بر حسب ظرفیت حرارتی مدنظر نائل آمد .
رادیاتور آلومینیمی نسبت به زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته و همچنین هدایت حرارتی بالایی دارند و معمولا انتخاب اول مهندسین و کارشناسان این حوزه هستند .
از مزایای خوب این رادیاتورها میتوان به امکان افزایش پره و در نتیجه افزایش ظرفیت حرارتی اشاره نمود و اگر یکی از پره های رادیاتور معیوب شود معمولا نیازی به تعویض کامل رادیاتور نمیباشد . انتقال حرارت در رادیاتورهای آلومینیمی عمدتا به روش همرفت طبیعی و بخشی نیز از طریق تابش است.

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : راهنمای خرید رادیاتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی