منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوازم منبع تحت فشار

منبع تحت فشار چیست؟

 

منبع تحت فشار، منبعی برای ذخیره آب و کاهش دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب، که روی پمپ‌ و یا کنار آن قرار می‌گیرد و به منبع فشار و یا منبع انبساط معروف است.

 

اجزای منبع تحت فشار

 

سوپاپ هوا

مخزن آب

مخزن دیافراگمی

پایه نگهدارنده

بدنه فلزی

توربولاتور

 

اجزای تشکیل دهده منبع تحت فشار

 

منبع فشار

تیوپ

فلنج

 

نحوه عملکرد منبع تحت فشار

 

استفاده از منبع تحت فشار در پمپ‌های آپارتمانی بسیار رایج است و انتخاب منبع نیز برحسب تعداد واحدهای آپارتمانی و مقدار مصرف محاسبه می‌شود.

 

منبع تحت فشار پس از اتصال به پمپ آب با توجه به ظرفیت خود، به‌طور دائم، حجمی از آب را تحت فشار نگه می‌دارد.

به این ترتیب زمانی که یک شیر آب باز می‌شود تا زمانی که آب درون منبع تحت فشار تمام نشود، پمپ شروع به کار نخواهد کرد و آب با فشار تنظیم شده، درون تیوپ جمع می‌شود و توسط هوای پر فشاری که در منبع انبساط است و به صورت متراکم درآمده به محض باز شدن شیر، آب با فشار به درون سیستم لوله کشی هدایت می‌شود، پس اگر مخزن انبساط به درستی و با توجه به تعداد واحد‌ها و مقدار آب مصرفی انتخاب شود، پمپ دفعات کمتری روشن شده و این امر علاوه بر اینکه از آلودگی صوتی می‌کاهد و موجب پایین آمدن استهلاک پمپ می‌شود، در کاهش مصرف برق نیز مؤثر است.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع تحت فشار ، فروش منبع تحت فشار و همچنین خرید روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

  • bamin tahvie
  • ۰
  • ۰

منبع انبساط مهر افروز

شرکت مهرافروز قرین از چهل سال پیش فعالیت خـود را در زمینه ساخــت قطعات نفت سوز و گاز سوز منبع انبساط تحت پوشش وزارت صنایع آغاز نموده است،

از آنجا که همواره  سیاست مدیران این شرکت بر اساس برنامه ریزی های بلند مدت بوده است لذا در همین راستا توانسته کار خود را در زمینه بخاری گازسوز منطبق بر استاندارد ملی به تولید انبوه برساند، و با شناخت بیشتری از کاربرد انرژی در صنعت از جمله صنعت تاسیسات به تولید انبوه  انواع مختلف مبدل های حرارتی قیمت منبع انبساط  استفاده شده در آبگرمکن خورشیدی و موتورخانه ها برساند.

هم اکنون با توجه به بحران انرژی و منطقی کردن مصرف سوخت فسیلی و حفاظت از محیط زیست توانسته به تولید نسل جدید منبع انبساط  که دارای ویژگی های خاص خود میباشد دست یابد.

آبی که در سیستم گرمایشی ساختمان وجود دارد بع علت حرارت افزایش حجم داشته و برای اینکه این افزایش حجم هدر نرود منبع برای ان تعبیه میکنند که به آن” منبع انبساط “میگویند.

 

راهنمای انتخاب منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز:

 

منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز مخزنی است که با هوای اتمسفر در ارتباط است و فشار داخل آن برابر با فشار جو محل نصب می باشد

منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز نیاز به یک شیر شناور (فلوتر) جهت تثبیت سطح آب مخزن انبساط باز دارد

منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز باید در ترازی نصب گردد که سطح آب داخل آن در وضعیت عادی حداقل 122 سانتی متر از بالاترین نقطه اجرای سیستم گرمایشی بالاتر باشد.

مناسب ترین محل نصب منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز در بام ساختمان است

لوله سرریز از منبع انبساط باز عایق دار مهر افروزباید تا داخل موتورخانه کشیده شود تا در زمان خراب شدن شیر شناور یا سوراخ شدن منبع دو جداره شوفاژ نسبت به تعمیر آن اقدام گردد

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

  • bamin tahvie
  • ۰
  • ۰

محاسبه حجم منبع انبساط به نوع سیستم گرمایشی شما و فضا و مساحت ساختمان بستگی دارد. منابع انبساط با حجم های مختلفی طراحی و تولید می شوند و دانستن حجم دقیق مورد نیاز منبع انبساط برای شما پیش از اقدام به خرید ضروری است.

چرا که اگر حجم متناسبی انتخاب نکنید ممکن است با مشکلاتی مانند سر ریز شدن بیش از حد آب و از دست دادن حجم بالایی از آب گرم و در نتیجه آن بالا رفتن هزینه های انرژی و … مواجه شوید. هم چنین اگر منبع انبساطی با حجمی بیشتر از مقدار مورد نیاز تهیه کنید می توانید با مشکلاتی مانند عدم دریافت فشار مناسب آب در سیستم مواجه شوید.

 

عوامل تاثیرگذار بر محاسبه حجم منبع انبساط

 

محاسبه دقیق حجم منبع انبساط به عواملی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

 

حداکثر دمای مورد نیاز

حداکثر فشار مورد نیاز

 

حجم آب در گردش درسیستم گرمایشی، که با مساحت سیستم گرمایشی مشخص می شود.

 

حداکثر میزان انبساط و افزایش حجمی که حجم آب در گردش ممکن است در اثر گرم شدن در حداکثر دمای مورد نیاز پیدا کند.

 

محاسبه حجم منبع انبساط باز

 

برای محاسبه کردن حجم منبع انبساط باز ابتدا باید حجم آب در گردش در سیستم گرمایشی ساختمان را محاسبه کنید. پس از آن محاسبه حداکثر دمای مورد نیاز بسته به شرایط فصلی و آب و هوایی محل زندگی تان ضرورت دارد.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

 

۱- محاسبه حجم آب در گردش در سیستم گرمایشی: برای این کار می توانید وزن آب موجود در طول یک متر از لوله را حساب کرده و آن را در طول کل لوله های موجود در سیستم گرمایشی ضرب کنید. پس از آن می توانید از فرمول زیر برای محاسبه افزایش حجم در اثر گرم شدن استفاده کنید.

 

V=Q*1.5/1000

 

در این فرمول: حرف V بیانگر حجم منبع انبساط باز مورد نیاز بر اساس لیتر می باشد. حرف Q نشان دهنده ظرفیت دمایی دیگ سیستم گرمایش مرکزی است که بر حسب کیلو کالری بر ساعت بیان شده و معمولا به راحتی می توانید آن را در دفترچه و اطلاعات خرید اجزای سیستم گرمایشی خود پیدا کنید. ضریب به کار رفته در فرمول (۱٫۵) نیز ضریب اطمینانی است که برای جلوگیری از هدر رفتن آب پس از گرم شدن و افرایش حجم در نظر گرفته شده است. با فرمول فوق می توانید به راحتی حجم منبع انبساط باز مورد نیاز ساختمان را محاسبه کنید.

 

۲- محاسبه قطر لوله های ورود و خروج در منبع انبساط باز

 

همان گونه که پیش از این گفته شد در منبع انبساط باز بین سیستم گرمایشی و مخزن از طریق لوله های ورود و خروج (یا رفت و برگشت) ارتباط وجود داشته و این ارتباط باعث گرم شدن مخزن در فصول سرد سال می شود. برای محاسبه قطر مورد نیاز این لوله ها شما می توانید از فرمول های زیر استفاده کنید:

 

d1=15+1.5*(Q/1000) ^1/2 و d2=15+(Q/1000) ^1/2

 

در این فرمول ها، مقدار d1 بیان گر قطر لوله ورودی برحسب میلی متر و d2 بیان گر قطر لوله خروجی از مخزن برحسب میلی متر می باشد. Q ظرفیت دمایی دیگ را شامل شده و برای سیستم های حرارت مرکزی به صورت کیلو کالری در ساعت می باشد که در مشخصات سیستم گرمایشی شما درج شده است. به یاد داشته باشید که در این فرمول ها قطرهای بدست آمده بر حسب میلی متر خواهند بود و از آنجا که قطر لوله ها در بازار با اینچ بیان می شود شما باید اعداد بدست آمده به میلی متر را تبدیل به اینچ کنید تا بتوانید لوله مورد نیاز خود را به راحتی در بازار تهیه کنید.

 

محاسبه حجم منبع انبساط بسته

 

محاسبه حجم در منبع انبساط بسته بستگی به نوع منبع دارد و در دو نوع منبع انبساط بسته قابل تنظیم و دیافراگمی متفاوت خواهد بود. در ادامه نحوه محاسبه حجم منبع انبساط به تفکیک هر یک را توضیح خواهیم داد.

 

محاسبه حجم منبع انبساط بسته قابل تنظیم

 

برای محاسبه حجم منبع انبساط بسته قابل تنظیم می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

 

Vt=(0.00041*T-0.0466) *Vs/((Pa/Pf)-(Pa/Po))

 

در این رابطه حروف Vt بیان کننده حجم مورد نیاز خواهد بود. Vs حجم آب موجود در سیستم گرمایشی است و بر حسب گالن تعریف شده است. که نحوه محاسبه آن را در بخش بالا توضیح دادیم. T میانگین دمای سیستم گرمایش شما است که بر حسب فارنهایت می باشد. Pa فشار هوای موجود در مکان نصب منبع انبساط بوده و بر حسب پوند بر اینچ می باشد. Pf فشار وارده بر سیستم پس از پر شدن آب داخل مخزن می باشد و بر حسب پوند بر اینچ بیان می شود. Po حداکثر فشار وارده به مخزن پس از رسیدن آب به حداکثر دما و افزایش حجم بوده و بر حسب پوند بر اینچ در نظر گرفته می شود.

 

محاسبه حجم منبع انبساط بسته تیوپی

 

حجم منبع انبساط بسته تیوپی از طریق فرمل زیر محاسبه می شود:

 

Vt=(0.00041*T-0.0466) *Vs/(1-(Pf/Po))

 

در این رابطه حرف Vt بیان کننده حجم منبع انبساط مورد نیاز شما از رابطه است. T میانگین دمای سیستم گرمایشی شما بر حسب درجه فارنهایت می باشد. Pf فشار موجود در مخزن هنگام پر شدن از آب می باشد و بر حسب پوند بر اینچ در نظر گرفته می شود. Po نیز حداکثر فشار وارد شده به مخزن پس از رسیدن آب به حداکثر دما و افزایش حجم آب موجود در سیستم گرمایشی بوده و بر حسب پوند بر اینچ در نظر گرفته می شود.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

  • bamin tahvie
  • ۰
  • ۰

انتخاب منبع انبساط

ع انبساط ، تانکر انبساط و واژه هایی از این دست به مخزنی اطلاق می شود که بسته به نوع آن، در سیستم های گرمایشی موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. مخازن انبساط به طور کلی به دو نوع منبع انبساط بسته و منبع انبساط باز تقسیم می شوند.

همه آنچیزی که از مخازن انبساط نیاز است بدانید


انواع مخزن انبساط


1- منبع انبساط باز
منبع انبساط معمولی
منبع انبساط عایق دار


2- منبع انبساط بسته (منبع تحت فشار)


منبع انبساط باز – منبع انبساط بسته

 

 

تفاوت ها :


در مخازن انبساط بسته یا منبع تحت فشار که معمولاً در داخل موتور خانه ها و اتاق تاسیسات نصب می شوند هیچگونه دربی تعبیه نشده و قسمتی از آن حاوی هوای فشرده و قسمت دیگر حاوی آب می باشد. همچنین این مخازن با هوای آزاد هیچگونه ارتباطی ندارند و فشار سیستم توسط مکانسیم های همچون تیوپ های هوا و یا گازهای بی اثر تامین می شود و جنس بدنه آنها نیز عمدتاً فلزی است.

هدف اصلی از نصب منبع انبساط بسته یا همان مخزن تحت فشار صرفه جویی در انرژی و کاهش استهلاک پمپ آب می باشد. زیرا به دلیل آبی که درون منبع تحت فشار ذخیره می شود دیگر نیازی نیست تا هر بارکه شیر آب در داخل ساختمان باز و بسته شد، پمپ آب روشن و خاموش شود در نتیجه عمر پمپ بیشتر خواهد شد.

 

 جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com 

 

 

در سوی دیگر منبع انبساط باز ( منبع انبساط باز ) قرار دارد که با جمع آوری و ذخیره حجم اضافی ناشی از انبساط حجمی آب، که بر اثر گرما بوجود آمده است، فشار لازم برای بالا رفتن آب در لوله‌های سیستم های گرمایشی موتورخانه را یکسان می کند.

منبع انبساط باز با هوای آزاد در ارتباط می باشد و فشار هوای بیرون بر روی سطح آب اعمال می شود. برای جلو گیری از سرریز آب و تنظیم فشار سیستم، منبع انبساط باز عموما بر روی پشت بام نصب می گردد. جنس این مخازن می تواند فلزی یا پلاستیکی ( پلی اتیلن ) باشد.

منبع انبساط بسته نسبت به منبع انبساط باز نیازمند رسیدگی و بازدید های مکرر بیشتری می باشد و ضریب اطمینان آن نیز کمتر است .

مخازن انبساط باز جدا از اینکه در حجم های مختلفی در بازار موجود هستند از لحاظ جنس مواد مورد استفاده در تولید آنها نیز متفاوت هستند. دو دسته متداول منابع انبساط باز، منبع انبساط باز پلی اتیلن و منبع انبساط باز فلزی ورق گالوانیزه می باشد.

 

منبع انبساط باز عایق دار

 

یکی از مشکلات مخازن انبساط باز، اتلاف انرژی در آنها است. برای حل این مشکل و کاهش هزینه های مصرف انرژی مخازن انبساط عایق دار تولید شده اند. مخازن انبساط عایق دار به دو مدل مخازن انبساط دو لایه فوم دار پلی اتیلن و مخازن انبساط فلزی ( ورق گالوانیزه ) عایق دار تقسیم می شوند. که در ادامه هر یک از آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

 جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com 

  • bamin tahvie