منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

- اولین نکته در انتخاب و خرید رادیاتور توجه به ظرفیت حرارتی رادیاتور است . در رادیاتورهای پره ای،ظرفیت حرارتی بر حسب کیلو کالری بر ساعت برای هر پره در کاتالوگ رادیاتور بیان میشود . با تقسیم ظرفیت حرارتی مورد نیاز محیط بر ظرفیت حرارتی هر پره ، تعدا پره مورد نظر به دست میآید . در سایر مدل های رادیاتور ، ظرفیت حرارتی بر حسب هر بلوک عنوان میگردد که میتوان با انتخاب مدل مناسب به ظرفیت حرارتی مورد انتظار نائل آمد .

- در زمان انتخاب رادیاتور برای یک محیط باید به محدودیت های لوله کشی و سازگاری جنس رادیاتور با منبع تولید حرارت توجه نمود . استفاده از رادیاتورهای با حجم آب گیری بالا برای یک سیستم گرمایش پکیج مناسب نیست و همچنین استفاده از رادیاتورهای آلومینیمی به همراه پکیج نیز به دلیل تولید گاز و هوا گرفتن سیستم پیشنهاد نمیشود .

- هر چند آب در گردش در یک مدار حرارت مرکزی یا پکیج ثابت بوده و در صورت عدم وجود نشتی ، رسوب گذاری آن پیوسته نخواهد بود ، اما در محل های با سختی آب بالا بهتر است از رادیاتورهای مقاوم نسبت به خوردگی و رسوب استفاده نمود مانند رادیاتورهای مسی .

- برای خرید و انتخاب رادیاتور توجه به سازگاری جنس متریال رادیاتور با محیط محل نصب حائز اهمیت است . مثلا همانطور که گفته شد برای محیط های مرطوب جنس مقاوم در مقابل زنگ زدگی مانند رادیاتورهای استیل یا آلومینیمی و برای محیط های صنعتی و در معرض صدمه فیزیکی رادیاتور فولادی و در محیط های با نیاز به هماهنگی بالا در دکوراسیون داخلی نوع قرنیزی یا دکوراتیو پیشنهاد میشود .

- بهتر است رادیاتور ها در محل نفوذ و ورود هوای سرد به محیط نصب شوند به همین جهت معمولا قسمت پایینی پنجره ها و دیوارهای خارجی برای نصب پیشنهاد میشود . بهتر است رادیاتور برقی در محلی نصب شود که جریان هوا به راحتی در اطراف آن سیرکوله شود .

- قرار دادن رادیاتور در پوشش های چوبی و مانند آن برای جلوگیری از ضربه باعث کاهش انتقال حرارت رادیاتور خواهد شد و بهتر است از این کار اجتناب شود . همچنین بهتر است سطح بیرونی رادیاتور تمیز باشد تا انتقال حرارت از طریق تابش کاهش نیابد .

- و در انتها بهتر است هنگام خرید رادیاتور به میزان مصرف انرژی و راندمان رادیاتور و توجه به برچسب انرژی دستگاه (در صورت موجود بودن) توجه نمود . و برای کنترل دما و جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده از شیرهای ترموستاتیک به همراه رادیاتور پیشنهاد میشود.

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : چند نکته مهم در خرید ، انتخاب و نصب رادیاتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی