منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

 

هوا گرفتن یک سیستم حرارت مرکزی به دلایل گوناگون و امری اجتناب ناپذیر است ولی راه حل های رفع  آن معمولا ساده و کم هزینه است هوا گرفتن سیستم علاوه بر جلوگیری از گرم شدن رادیاتور باعث بروز برخی مشکلات دیگر نظیر ایجاد سر و صدا در خطوط لوله ، بروز واکنش شیمیایی بین اکسیژن و آهن و زنگ زدگی ، عدم کارکرد صحیح پمپهای سیرکولاتور و ... .خواهد شد . برخی از علل هوا گرفتن سیستم حرارت مرکزی به شرح ذیل میباشد .

1-در یک سیستم حرارت مرکزی تمامی لوله ها و مبدل های حرارتی مملو از آب بوده و فضای خالی وجود ندارد حال فرض کنیم بر اثر نشتی بخشی از آب سیستم تخلیه شود ، آب جایگزین توسط سیستم تغذیه که عمدتا از طریق فلوتر منبع انبساط است سریعا جایگزین میگردد .
حال اگر به هر دلیل کسری آب توسط منبع انبساط تامین نشود ، فضای خالی شده از آب توسط هوا پر میشود . اگر سیستم حرارت مرکزی با موتورخانه بوده و در چندین طبقه اجرا شده باشد ، شروع هوا گرفتن و سرد شدن سیستم از طبقات بالایی خواهد بود .
نتیجه اینکه وجود نشتی در یک سیستم و پر نشدن آب خارج شده از سیستم ، یکی از علل گرم نشدن رادیاتور است .

2-اگر در یک سیستم حرارت مرکزی از دو فلز غیر همجنس در محل تولید و توزیع آب گرم استفاده شود ، مثلا در کنار یک پکیج با مبدلی از جنس مس ،  از رادیاتور با جنس فلز دیگری مثلا  آلومینیم استفاده شود ، گردش و برخورد آب با این دو فلز غیر همجنس باعث بروز واکنش و تولید گاز میشود . معمولا در اینگونه سیستم ها در چند سال اول پدیده هواگیری مکررا اتفاق افتاده و پس از چند سال کاهش یافته و برطرف میشود . گاهی اوقات برخی از سرویس کاران  این مساله را به اشتباه ناشی از نشتی سیستم دانسته و باعث صرف هزینه بی مورد میشوند .

 

در یک سیستم حرارت مرکزی برای هواگیری صحیح ابتدا بهتر است پمپ سیرکولاتور خاموش شود و پس از گرم شدن سیستم هواگیری را انجام داد . اگر از سیستم موتورخانه و در چندین طبقه استفاده میشود میبایست ترتیب هواگیری از طبقات پایین به بالا باشد .

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : چرا رادیاتور هوا میگیرد؟

نظرات (۱)

  • فروش آجر نسوز در تهران
  • سلام میخواستم بابت گردآوری مطالب عالیتون تشکر کنم ممنون وخسته نباشید

    لطفا به سایت ما هم سر بزنید و ما رو از نظرات ارزشمندتون بهره مند کنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی