منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

 

سیستم پاشش سوخت: جهت اتمیزه و اختلاط صحیح سوخت با هوا از چند نوع سیستم پاشش سوخت استفاده می شود که معمولا" در بازار و زبان محاوره ای مشعل گازوئیلی را با نوع پاشش سوخت معرفی می کنند:
 

  1. مشعل های اتمیزه با بخارsteam- atomized
     
  2.  مشعل های فشار پایین اتمیزه با هوا low pressure air atomized
     
  3. مشعل های روتاری کاپ Rotary cup
     
  4. مشعل های پرشرجت ( جت فشاری) pressure je

 

مشعل اتمیزه با بخار


مشعل اتمیزه با بخار: سوخت توسط پمپ با فشاری کمتر از 6 بار به سمت نازل هدایت می شود و از طرف دیگر بخار در دهانه نازل تخلیه گردیده و نهایتا پس از مخلوط شدن و در اثر فشار انبساط بخار سوخت اتمیزه شده از دهانه نازل تخلیه می شود.

این نوع مشعل برای ظرفیت های بزرگ کاربرد دارد و در دیگ های صنعتی و دیگ های آبگرم  در کشورمان کاربرد ندارد. عملکرد این مشعل ها سبب می شود با تغییرات کیفیت سوخت به خوبی کنار بیاید و محدوده وسیعی از سوخت ها را پوشش می دهد. البته هزینه اولیه خرید این مشعل ها بالا بوده و آغاز پروسه احتراق در آنها دشوار است.

فشار پایین اتمیزه با هوا: سوخت توسط پمپ با فشاری بین 0/2  تا 0/5  بار به سمت نازل هدایت می شود از طرف دیگر هوای فشرده با فشار زیاد سوخت را اتمیزه کرده و از دهانه نازل تخلیه میکند. این نوع مشعل عمدتاً برای کوره های بسیار بزرگ و داغ همچون کوره های سیمان بکار گرفته می شود.

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : مشعل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی