منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

برج خنک کن هیبریدی

 

واژه هیبرید (Hybrid) به معنی دوگانه و در صنعت به کاربرد های دویا چند گانه یک تجهیز و یا دو یا چند روش برای یک عملیات خاص اطلاق میشود . مانند خودروهای هیبریدی که هم به صورت بنزینی کار میکند و هم انرژی الکتریکی .

 برج خنک کن هیبریدی به دسته ای از برج های خنک کننده اطلاق میشود که به نوعی ترکیبی از برج خنک کننده خشک و برج خنک کننده تر است . در سیبستم خنک کن خشک آب درون یک کویل جریان دارد و با عبور هوا از روی آن خنک میشود و به طور مستقیم با هوا در ارتباط نیست (شبیه به رادیاتور خودرو)  سیستم خنک کننده خشک مصرف آب ناشی از تبخیر ندارند و توانایی خنک کردن آب را تا حداکثر چند درجه بالاتر از دمای خشک محیط دارند .

در برج خنک کننده مرطوب ، آب در تماس با هوای عبوری به تبادل حرارت پرداخته و بر اساس اصل سرمایش تبخیری و تبخیر بخشی از آب عبوری و اخذ گرمای نهان تبخیر ، خنک میشود . برج های خنک کننده تر توانایی خنک کردن آب را تا چندین درجه بالاتر از دمای مرطوب محیط دارا هستند . (به دلیل اینکه راندمان دستگاه صد در صد نیست) .

علاوه بر بحث دما میزان حرارت دفع شده در برج خشک نسبت به برج مرطوب محدود تر بوده و دفع مقادیر بالای حرارت مستلزم ساخت برجی با ابعاد بسیار بزرگ است . از برج های خشک بیشتر در تاسیسات صنعتی و نیروگاهها و از برج های مرطوب در تمامی تاسیسات اعم از صنعتی و تهویه مطبوع استفاده میشود .

مثلا فرض کنیم در شهری دمای خشک محیط 40 درجه سانتی گراد باشد و دمای مرطوب 25 درجه سانتی گراد باشد . اگر از یک برج خنک کننده خشک استفاده کنیم میتوانیم آب را تا 45 درجه سانتی گراد خنک کنیم و اگر از برج مرطوب استفاده کنیم میتوانیم آب را تا دمای 30 درجه سانتی گراد خنک کنیم .

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : برج خنک کن هیبریدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی