منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

منبع انبساط

منبع انبساط - خرید و لیست قیمت منبع انبساط باز و بسته

  • ۰
  • ۰

پمپ استخر چیست؟

 

پمپ استخر و جکوزی جزء پمپ های سیرکولاتور یا پمپ های گردش آب هستند .این نوع پمپ ها دارای هد پایین و دبی بالا در توانی برابر، نسبت به پمپ های آب خانگی و بوستر پمپ ها می باشند .

اما تفاوت پمپ استخری با پمپ سیرکولاتور خطی و زمینی که در موتورخانه ها استفاده و نصب می شود ، دمای کاری و هد آن ها می باشد ، باید توجه داشت که هد این پمپ ها برای غلبه بر افت فشار تجهیزاتی مانند فیلتر ( فیلتر شنی ، فیلتر کارتریجی یا فیلتر دیاتومه ای ) ، مبدل حرارتی ( گرمکن آب استخر یا جکوزی ) و کلرزن ها در نظر گرفته شده است . از همین جهت هد پمپ تصفیه استخر کمی بالاتر از هد پمپ های خطی سیرکولاتور است . به عنوان مثال یک پمپ خطی سیرکولاتور 20-50 توان آبدهی 13.5 متر مکعب بر ساعت در هد 11 متر ستون آب را دارد و قدرت الکتروموتور آن نیز 1.5 اسب بخار می باشد . با در نظر گرفتن دبی و قدرت الکتروموتور در ظرفیت مشابه ، پمپ تصفیه استخر با هد 18.5 متر ستون آب به دست می آید . البته در برخی هد و دبی ها ممکن است هر دو پمپ شرایط یکسانی داشته باشند.

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : پمپ استخر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی